Media / lehdistö

BRITAX GO BIG -lastenvaunut valittiin testivoittajaksi

Britaxin uusin tulokas, BRITAX GO BIG -lastenvaunumalli valittiin testivoittajaksi arvostetussa Stiftung Warentestin* lastenvaunutestissä Saksassa. Perusteluina voitolle olivat muun muassa lapsiystävällinen suunnittelu ja helppokäyttöisyys. Testissä oli mukana 11 muuta lastenvaunumerkkiä, kuten esimerkiksi Bugaboo ja Joolz. BRITAX GO BIG erottui joukosta monessa kategoriassa, ja esimerkiksi kemikaalikuormituksen osalta se sai korkeimman arvosanan.

GO BIG on jo toinen GO-premium-sarjamme vaunu, joka on valittu testivoittajaksi Stiftung Warentestissä. Tämä palkinto on todiste siitä, että olemme onnistuneet kehittämään markkinoiden parhaan lastenvaunun, jossa yhdistyvät hyvät tuoteominaisuudet sekä alhainen kemikaalikuorma, sanoo Britaxin pohjoismaiden markkinointipäällikkö Liza Alvarez.

Erityisen vaikuttavaa oli tutkimuslaitoksen mukaan se että GO BIG -vaunut sopivat vastasyntyneistä jopa 3,5 vuoden ikäisille lapsille. Suurten etupyörien, puhkeamattomien renkaiden sekä iskunvaimennuksen ansiosta vaunuja on helppo käsitellä epätasaisessa maastossa. GO BIG sai tästä ominaisuudessa arvosanan ”Erittäin hyvä”.

Yhteenveto GO BIG -vaunujen parhaista ominaisuuksista, jotka nousivat testissä esiin:

  • Helppo ajaa kaikissa maastoissa
  • Kestävä
  • Tilava
  • Mukava lapselle aina syntymästä 3,5 vuoden ikään
  • Hyvä sade- ja aurinkosuoja
  • Hyvät jarrut
  • Helppo asentaa ja helppo taittaa kokoon
  • Helppo puhdistaa
  • Tilava, helppokäyttöinen tavarakori, joka kestää 10 kg kuorman

 

 

BRITAX GO BIG -vaunuissa on musta runko ja seitsemän eri värivaihtoehtoa muille osille: Cosmos Black, Flame Red, Mineral Purple, Ocean Navy, Olive Green, Steel Grey sekä helmikuussa 2017 lanseerattu uutuus Grey Melange.

Suositushinta GO BIG -vaunuille: alkaen 849 €

 

Lisätietoa tuotteesta osoitteessa: http://www.britax.fi/rattaat/britax-go-big/

 

* Stiftung Warentest on saksan johtava ja Euroopan arvostetuin kuluttajatutkimuslaitos, joka yhdessä riippumattomien testilaitosten kanssa testaa erilaisia kuluttajatuotteita ja palveluja. Tässä testissä testattiin lastenvaunuja, jotka katsotaan merkityksellisiksi markkinoille. Testiin osallistui 12 lastenvaunua, joissa on vaunukoppa tai kantokoppa.

 

Vaunuissa arvioidaan seuraavat kriteerit:

Helppokäyttöisyys / soveltuvuus (tuote suunniteltu lapsia ajatellen) – 45 %
Käytännöllisyys – 35 %
Kestävyys – 5 %
Turvallisuus – 5 %
Haitalliset aineet / kemikaalit – 10 %