Media / lehdistö

BRIO-lastenvaunut osaksi BRITAX-tuotemerkkiä – merkittävä parannus suosituimpiin tuotteisiin

Lasten turvallisuuden edelläkävijä Britax panostaa voimakkaasti tuotemerkkinsä globaaliin kasvuun. 2013 yhtiö osti perinteikkäät BRIO-lastenvaunut ja turvaistuimet, ja nyt ne sulautuvat Britax-nimen alle. Nimiuudistus on osa Britax-brändin johdonmukaista kasvustrategiaa, joka pyrkii rakentamaan lapsiperheiden arjesta turvallista ja sujuvaa.

Britaxin suosituimmat rattaat, BRIO GO ja BRIO GO NEXT vaihtavat uudistuksen myötä nimensä Britax GO ja Britax GO NEXT -rattaiksi. Samalla rattaiden painorajoitukset kasvavat. Aiemmin painoraja rattaiden käytölle oli 15 kiloa, uudistuksen myötä se nousee kuluttajien toivomaan 17 kiloon.

- Britax kasvaa sekä Skandinaviassa että muualla Euroopassa. Teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että tuotteemme olisivat entistäkin parempia. Olemme iloisia, että sekä GO- että GO NEXT -rattaissa on nyt hyväksytty uudet painorajat. Odotamme innolla, millaisen vastaanoton suositut vaunumme saavat muualla Euroopassa, kertoo Britaxin Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Liza Alvarez.

Uutuuksia pohjoismaisille lapsiperheille
Vuonna 2015 Britax tuo Pohjoismaiden markkinoille uusia malleja. Uusi lastenrattaiden malli on suunniteltu erityisesti pohjoismaiset tarpeet huomioiden, sillä vaihtelevat sääolosuhteet asettavat rattaille suurempia vaatimuksia. 

- Jokaisella perheellä on ainutlaatuiset ja erilaiset tarpeet. Nyt meillä on tarjolla markkinoiden laajin valikoima tuotteita aina vauvan ensimmäisestä turvakaukalosta isomman lapsen viimeiseen turvaistuimeen asti. Hyödynnämme pitkäaikaista osaamistamme yhdessä ruotsalaista perinnettä vaalivan BRIOn kanssa. Näin meillä on käytössämme paras mahdollinen asiantuntemus ja luotettavat tuotteet, joka luo turvallisuutta kuluttajalle, sanoo Liza Alvarez.

Kohti maailmanlaajuisia markkinoita
Britax ei uudistu vain Pohjoismaissa, vaan kasvaa myös Yhdysvalloissa ja Saksassa. Vuonna 2013 Britax osti Yhdysvalloissa toimivan BOB-tavaramerkin, joka valmistaa laadukkaita lastenrattaita päivittäiseen käyttöön sekä lenkkeilyyn soveltuvia juoksurattaita. Lisäksi Britax omistaa saksalaisen, autoiluturvallisuuteen keskittyneen Römerin.

Vuoden 2015 aikana Britax uudistaa ilmettään ja lanseeraa uuden, modernin ilmeen. Uudistus näkyy ennen kaikkea tuotteissa, mutta myös yrityksen visiossa. "Arjen vapautta perheille" näkyy maailmanlaajuisesti kaikessa lapsiperheiden turvallisuuteen panostavan yrityksen toiminnassa.

Lisätiedot
 
Liza Alvarez, Marketing Manager Britax Nordiska Barn AB
Sähköposti: liza.alvarez@britax.com
Puh: + 46 40 619 99 50

Akvamariini Porter Novelli, Minna Koivisto,
Sähköposti: minna.koivisto@akvamariini.fi
Puh: 044 777 5683

Käy tutustumassa: www.britax.fi


Britax

Britax on johtava, kansainvälinen turvaistuimiin,vaunuihin, kantoreppuihin ja lastentarvikkeisiin erikoistunut yritys, joka vastaa lapsiperheiden tarpeisiin. Yrityksen visiona on "Arjen vapautta perheille" ja se pyrkii tekemään lapsiperheiden arjesta turvallisempaa ja sujuvampaa. Britax on erityisen ansioitunut selkä menosuuntaan kiinnitettäviin turvaistuimiin, sillä sen turvaistuimet mahdollistavat jopa 25 kilon painon. Britaxilla on lisäksi laaja valikoima lastenvaunuja ja muita tarvikkeita. Britax haluaa innostaa perheitä matkustamaan vapaammin ja turvallisemmin.

Britax perustettiin vuonna 1938 Isossa-Britanniassa. Aluksi yritys keskittyi kehittämään turvallisuutta parantavia tuotteita, kuten turvavöitä aikuisille. Vuonna 1960 lanseerattiin yhtiön ensimmäinen turvaistuin. Vuodesta 1978 Britax yhdistyi saksalaisen Römerin kanssa, joka on erikoistunut autojen turvallisuuteen. 2011 Britax osti suositun ROP-tuotemerkin ja vuonna 2013 konserni osti myös BRIOn rattaiden ja turvaistuimiin keskittyneen liiketoiminnan. Britaxilla on toimisto 12 maassa ja yhteensä yli 1000 työntekijää.